Kontakt/service

Här har vi samlat de vanligaste kontaktvägarna du kan välja beroende på vilket ärende du har.


Vid akuta fel gällande vatten och avlopp, kontakta sos-alarm på 040-676 94 58.

Vid icke-akuta ärenden på dagtid, kontakta kommunens växel 0416 - 270 00 eller kundtjänst på tekniska förvaltningen tel. 0416-271 53.

Med gratisappen Felanmälan Sjöbo kan du felanmäla via din smartphone.
För att kunna återkoppla till dig behöver vi behandla dina personuppgifter.

Sjöbo kommun använder en sms-tjänst för att informera om planerade eller akuta driftstörningar på vatten- och avloppsledningsnätet.
Tjänsten kommer från ett företag som heter UMS vilket står för Undified Messaging Systems. Mer information om tjänsten

Kundtjänst hanterar frågor gällande fakturor, flyttanmälan, vattenkiosk, felanmälningar, avläsning vattenmätare, byte vattenmätare mm.

E-post: kundtjanstteknik@sjobo.se

Tel: 0416-271 53

Telefontid mån-ons: kl 10-15 (lunchstängt kl 12-13)

tors-fre: kl 10-12

Tel växel: 0416-270 00

Under "Mina sidor" kan du bland annat få en överblick över dina abonnemang, titta på dina fakturor, lämna vattenmätarställningar, anmäla flytt.

Vi är fyra personer som arbetar med kommunala vatten- och avloppsfrågor.
Vill du komma i kontakt med oss kan du ringa kommunens växel och be att få bli kopplad eller skicka e-post till oss via teknik@sjobo.se

Besöksadress: Ommavägen 30, Sjöbo.
Postadress: Sjöbo kommun, Tekniska förvaltningen, 275 80 Sjöbo

Om du har problem med att råttorna tar sig upp från avloppet i duschar eller toaletter kontakta oss för råd och hjälp.

Rör sig råttorna ovan mark på din tomt? kontakta

På Verkstadsgatan 17 i Sjöbo finns en vattenkiosk där företag och privatpersoner kan hämta vatten. Stationen är öppen dygnet runt, året om.

Det är dricksvatten inne i vattenkiosken, men vi kan inte garantera att kopplingar och slangar alltid är rena.

För större uttag av vatten krävs en nyckel som du kan kvittera ut på tekniska förvaltningen. Mindre uttag, såsom påfyllning av mindre flaskor är gratis och görs genom att trycka på en knapp på vattenkiosken.

Eftersom Sjöbo kommun erbjuder vatten via vattenkiosken är det inte längre tillåtet att ta ut vatten från brandposter. Arbetet med att plombera samtliga brandposter i Sjöbo kommun pågår.

Skriv ut
Senast uppdaterad: 28 november 2018
Sidan publicerad av: Åsa Löfgren
Bygga, bo och miljö